Procurement Manager machinebouw, regio Amsterdam

Procurement Manager machinebouw, regio Amsterdam

Functie: Manager Procurement, leidinggevend

Standplaats: Regio Amsterdam

Dienstverband: Direct bij onze opdrachtgever

Contractvorm: jaarcontract met intentie tot vast

Salaris: €4500,- tot €7000,- bruto per maand, PMT pensioen, 25 vrije- + 13 ADV dagen

The real deal

  • Project gestuurde inkoop bij een internationale machinebouwer;
  • Leidinggevende rol op een afdeling van 8 á 10 personen;
  • Processen stroomlijnen, met oog voor de mens in je team in een (technisch) uitdagende omgeving;

Ben jij die manager inkoop met leidinggevende ervaring binnen de machinebouw of maakindustrie? Kan jij een inkoopteam succesvol leiden met focus op de mens, de processen en het verbeteren van de samenwerking in het team? Dan is dit jouw nieuwe uitdaging! Wij zoeken per direct een:

Manager Procurement

Als Manager Procurement ben je verantwoordelijk voor een rimpelloos inkoopproces. Je geeft leiding aan een team van 8 inkopers (tactisch en operationeel). Samen zorg je voor een hoog service- en kwaliteitsniveau, in de samenwerking binnen jouw team en ook met de leveranciers. Je hebt een scherpe blik en je stimuleert mensen het beste uit zichzelf én hun werk te halen.

Je weet de juiste prioriteiten te stellen en je bent niet bang om knelpunten aan te pakken en werk naar je toe te trekken. Je weet prioriteiten te stellen en ontwikkelt activiteiten om de afdeling verder te brengen.

Concreet

  • Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor het volledige procurement proces, je geeft leiding aan de afdeling procurement;
  • Je organiseert en implementeert (strategische) initiatieven binnen inkoop, zoals cost saving programma’s;
  • Je bent gericht op het constant verbeteren van de verschillende inkoopmogelijkheden;
  • Jouw afdeling bewaakt de kwaliteit van de leveranciers, je beheert en monitort inkoop, het uit te besteden werk en de processen daaromtrent;
  • Je wordt betrokken bij (grotere) contractbespreking, onderhandelingen en draagt de verantwoording voor de inkoopvoorwaarden;
  • Je zorgt ervoor dat projectplannen tijdig worden voorbereid en jij monitort de implementatie, zoals de ontvangst van aanvragen, RFP, biedingen en voorstellen.

Dit kan natuurlijk niet zomaar iedereen. Heb jij…

  • Een Hbo-opleiding in logistiek en/of een relevante technische opleiding, bij voorkeur WTB;
  • 5 tot 8 jaar relevante ervaring in inkoop in een vergelijkbare rol;
  • NEVI 1 en 2;
  • Leidinggevende ervaring in het aansturen van een (inkoop) team;
  • Kennis van ERP/MRP systemen;
  • Goede kennis van Excel;
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal in woord en geschrift.

Naast deze mooie baan bieden we je ook nog het volgende:

  • Een marktconform salaris van met een max. van €7000,- bruto per maand;
  • 25 vakantiedagen, 13 ADV dagen;
  • Een prima geregeld PMT pensioen;
  • De mogelijkheid om cursussen en opleidingen te volgen;

Word jij hier een gelukkig mens van en herken jij jezelf in het profiel? Solliciteer dan snel. Meer informatie over deze vacature? Neem contact op met Arjan van der Heijden op 06-55128589

What’s next?

  • Neem direct contact op of stuur een korte motivatie + je cv naar Arjan@YOUMANworks.nl of bel hem op 0655128589.
  • Je hoort snel van hem, beloofd;
  • Wanneer hij net zo enthousiast is over jouw profiel als jij over de rol en het bedrijf, nodigt hij je snel uit voor een persoonlijke kennismaking;
  • Als jullie er beiden over uit zijn dat dit dé volgende stap moet zijn in jouw carrière, introduceren we je graag;
  • Bij een positieve respons volgt er een kennismaking, daarna hopelijk een tweede gesprek met toekomstige collega’s;
  • En alles nog steeds aansluit een derde, afrondend gesprek;
  • Voor al onze openstaande vacatures bekijk: https://youmanworks.nl/vacatures/